Αποξηραμένα Φρούτα

Posted by sesoula 12/07/2017 0 Comment(s)

Βασικό ρόλο στην μεσογειακή διατροφή εδώ και  χιλιετίες, έχουν τα αποξηραμένα φρούτα όπως οι σταφίδες, τα σύκα, οι χουρμάδες, τα βερίκοκα, τα μήλα.

Σχεδόν τα μισά από τα αποξηραμένα φρούτα σε κατανάλωση παγκοσμίως είναι οι σταφίδες και ακολουθούν τα δαμάσκηνα, τα σύκα, τα βερίκοκα.

Τα αποξηραμένα φρούτα διατηρούν το μεγαλύτερο μέρος της θρεπτικής αξίας των νωπών. Περιέχουν τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά και μια σειρά από βιοενεργά συστατικά ευεργετικά για την υγεία.

Αποξηραμένα φρούτα όπως  τα βερίκοκα, οι σταφίδες, τα δαμάσκηνα, τα σύκα έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε  β-καροτένιο, βιταμίνη Ε, νιασίνη, σίδηρο, μαγνήσιο, κάλιο και ασβέστιο.

Ξερά φρούτα, όπως τα δαμάσκηνα περιέχουν πηκτίνη μία διαλυτή ίνα που μπορεί να βοηθήσει την μείωση της χοληστερόλης.

Επίσης η κατανάλωση ιδίως των αποξηραμένων δαμάσκηνων  προστατεύει από την απώλεια οστικής μάζας.

Φρούτα όπως οι σταφίδες είναι  πηγή προβιοτικών ενώσεων  που συμβάλλουν στην υγεία του παχέος εντέρου.

Συνήθως τα αποξηραμένα φρούτα έχουν χαμηλό έως μέτριο γλυκαιμικό δείκτη αρκεί να μην έχει προστεθεί στην επεξεργασία τους ζάχαρη ή γλυκόζη.

Ο συνδυασμός της ευχάριστης γεύσης και της θρεπτικής τους αξίας είναι ο λόγος που τα αποξηραμένα φρούτα χρησιμοποιούνται ευρέως στα πλαίσια μιας υγιεινής διατροφής.

Επειδή το μεγαλύτερο μέρος των υγρών των αποξηραμένων φρούτων έχει  φύγει με την ξήρανση, τα θρεπτικά συστατικά καθώς και οι θερμίδες έχουν συμπυκνωθεί.

Έτσι με λίγα αποξηραμένα φρούτα  την ημέρα, μπορείτε να λάβετε τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά και τις φυτικές ίνες των φρούτων.

Χρησιμοποιήστε αποξηραμένα φρούτα στα δημητριακά σας, σε συνδιασμό με ξηρούς καρπούς για δεκατιανό, σε μπάρες δημητριακών, σε κουλουράκια, μαρινάδες, γαρνιτούρες, πουτίγκες.

 

>> Δείτε αποξηραμένα φρούτα